Online kurz angličtiny: Lesson 2

V druhé lekci englishhackerovského online kurzu angličtiny se naučíte další užitečnou věc, která se vám alespoň ze začátku budu hodit. Co říct, když někomu nerozumíte a jak z té situace vybruslit? Slibuju ale, že to nebudete potřebovat dlouho. Takže… lekce druhá. 😉 

Někdy anglicky mluvící drmolí příliš rychle nebo používají slova, která ještě neznáte. Vám potom nezbyde, než jim říct, že nerozumíte, a požádat, aby vám to zopakovali. A s tím vám druhá lekce online kurzu pomůže.

Naučíte se:

  • jak říct, že (ne)rozumíte
  • jak požádat o zopakování věty
  • jak říct, že (ne)umíte anglicky
  • jak říct, že se vám něco (ne)líbí
  • plus asi dvacet slovíček a frází

 

 

Až dokoukáte video…

  • stáhněte si zdarma studijní materiály ke kurzu na této stránce (poznámky k lekci, psané procvičení s řešením, návrhy k samomluvě, kartičky se slovíčky a mp3 nahrávku k mluvenému procvičování)
  • přečtěte si návod, jak se z kurzu učit co nejefektivněji a nejzábavněji, a jak si ušetřit spoustu práce a nervů
  • nezapomeňte se také přihlásit na Memrise, kde najdete slovíčka k této lekci (více o Memrise zde)
  • zaregistrujte se na englishhackerovské fórum, kde můžete diskutovat s ostatními English Hackery, procvičovat si svou angličtinu a hledat parťáky ke studiu
  • a mluvte, protože to je klíč ke všemu (zkuste samomluvu nebo si najděte parťáka či lektora)
  • a pokud chcete víc, pak je tu pro vás English Hacker Premium, kde najdete více než stovku mp3 nahrávek, ve kterých vás krok za krokem provedu od první lekce až po tu poslední

Máte nějaké otázky? Něco v kurzu není jasné? Jak se vám lekce líbila a co můžu vylepšit? Využijte komentáře pod lekcí. Zatím se mějte hezky a učte se anglicky efektivně a zábavně. 😉

Markét
Jsem experimentátor, samouk a kreativec. Ráda se učím něco nového a inspiruji druhé. Bez znalosti angličtiny si už nedovedu svůj život představit. Potěšíte mě šálkem kávy, dobrou knihou, cestovatelskými zážitky a nakažlivým nadšením. ;)
Komentáře
  1. Karin napsal:

    Zdravím p. Markéto,
    moc Vám děkuji za vytvořený materiál.
    Vysvětlujete to velmi výstižně a srozumitelně.
    Jsem věčný začátečník, který už toho mnoho ví, ale má strach mluvit, že se společensky znemožní.
    Dodala jste mi odvahu a motivaci vložit se to toho naplno.
    Mám za sebou druhou lekci a jsem nadšená.
    Děkuji Vám

    • Markéta napsal:

      Děkuju za komentář, jsem ráda, že Vám kurz vyhovuje. 🙂 Určitě se nebojte mluvit, přece se ten jazyk učíte, abyste jím byla schopná mluvit. Držím palce. 🙂

  2. gita napsal:

    Hi, Markéta!

    Ako každá, aj 17. lekcia je spracovaná fantasticky.
    Perfektne vysvetľujete!
    Patrí Vám veľká vďaka.
    Vaša Gita

  3. Míra napsal:

    Dobrý den , p Markéto.
    Jsem moc rád, že jsem na internetu našel Váš kurz angličtiny, se kterou též začínám po několikáté. Vaše metoda je super a moc mě motivuje k učení, mluvení i k psaní anglického textu. Skočil jsem do toho rovnýma nohama a chuť pracovat s Vašimi materiály mi dodává i pozvání mého bývalého studenta do New Yorku.
    Pokaždé se těším na další lekci a přeji Vám hodně dalších nápadů, které jako Váš kolega jazykář – rusista hodnotím jako naprosto skvělé.
    Míra

    • Markéta napsal:

      Ahoj, Míro,
      moc děkuju za komentář, mám z něj radost. Doufám, že vás angličtina chytne a nepustí a pak si v New Yorku v pohodě pokecáte s místními. Držím palce, Markét. 🙂

  4. Marie napsal:

    Ahoj Markét, Jsem moc ráda že jsem narazila právě na váš kurz angličtiny. Jsem u druhé lekce a moc mě to baví. Vše je přehledné a dobře srozumitelné. Děkuji a s láskou Marie

  5. Milan napsal:

    Milan
    Je možné si stahnout videa k jednotlivých lekcím pro práci offline. Možná že jsem to někde přehlédl. Stačí odkaz …… dík předem Milan

  6. Ľubica napsal:

    Hi, Markétko.
    Zdravíííím zo Slovenska. Ďakujem synovi,že vás objavil na internete. Každý deň sa teším,keď zasadnem k počítaču a možem drviť učivo ktoré je famozne spracované a hlavne veľmi prijemný hlas to celé umocňuje.
    Ďakujem a teším sa ako sa budem zlepšovať. Ľubica.

    • Markét napsal:

      Ahoj, Ľubica, poděkujte synovi i za mě. 🙂 Moc děkuju, pro učitele není nic lepšího, než slyšet, že se studenti těší, až se naučí něco nového. Jen tak dál, držím palce. 🙂 Markét

  7. Zuzana napsal:

    Ahoj Maketo.
    Děkuji za vytvoření stránek.
    Je to srozumilelné a přehledné.
    Jsem u druhé lekce.
    Už se těším jak se budu zlepšovat díky Vám.
    Zatím děkuji Markéto.

    • Markét napsal:

      Ahoj, Zuzano, a já moc děkuju, že jste se do toho pustila právě se mnou. Držím palce! 🙂 Markét

  8. Jan napsal:

    Ahoj.
    V 7 lekci na Memrise jsem narazil na výslovnost slovíčka can – zdá se mi, že jsi přešla z ken na kan (píšu foneticky), je k tomu nějaký důvod?
    V případě can´t je stále zachováno kant.

    • Markéta napsal:

      Ahoj, Jane, dobrý postřeh. 🙂 Všechny uvedené výslovnosti jsou správně nebojte. Jen jsem v průběhu času začala víc tíhnout k britské angličtině, a to se odrazilo v mé výslovnosti. To „ken“ je běžné v americké výslovnosti, kdežto to „kaen“ je spíše britská angličtina. Důvod je to tedy osobní a v té době, kdy jsem nahrávala lekce, nevědomý. 🙂
      Mějte se hezky,
      Markét

  9. Jan napsal:

    Ahoj Markét.
    Další dotaz se týká sestavování slov a vět z písmen.
    Během sestavování dochází k nesprávnému řazení písmen. Občas se stává, že po označení písmena se zařadí úplně někde jinde a rozhodí to slovosled.
    Díky tomu jsem několikrát nestihl časový limit. Je to úmyslně, nebo chyba? Řešil jsem to psaním na klávesnici.

    • Markéta napsal:

      Ahoj, Jane,
      předpokládám, že se bavíme o Memrise. 🙂
      Máte na mysli ten typ „cvičení“, ve kterém máte nějaké slovíčko nebo větu přeložit a správně sestavit z daných písmen, která jsou vám k dispozici?
      Pokud ano, myslím, že je záměrem, aby ta písmena byla pomíchaná a nebylo to tak jednoduché. Ta písmena jsou tam také pro všechny, kteří používají mobilní aplikaci, protože v ní není klávesnice v Memrise k dispozici a není jiný způsob, jak dané slovo napsat. Pokud ale používáte počítač, klávesnice je určitě mnohem pohodlnější řešení a zůstala bych u ní.
      Jestli vám ten úkol dělá nějakou neplechu, tak se nejspíš jedná o chybu v aplikaci a jelikož nejsem vývojář Memrise, nemůžu s tím bohužel nic dělat. Jednou z možností je počkat, až to vývojáři opraví. Memrise není můj projekt, jen tuhle platformu využívám a přidávám tam slovíčka pro vás studenty. Druhou možností je zkusit napsat na fórum podpory.
      Třetí možnost, která mě napadá – máte zaktualizované ovladače a internetový prohlížeč? Někdy může dělat problémy třeba zastaralý Flash Player.
      Zatím mi nikdo jiný o podobném problému nepsal, tak těžko říct, jestli se jedná o nějaký zádrhel u vás v počítači nebo je to nějaký bug v kódu.
      Snad jsem aspoň trochu pomohla. Markét 🙂

  10. Jan napsal:

    Ahoj Markét.
    Jedná se o Memrise.
    Problém popíši jinak:
    Například skládám větu z jednotlivých písmen (každé písmeno označím) a na konci kliknu na ?, ten se ale vloží například do druhého slova uprostřed (podobně je to s písmeny). Prostě se písmena náhodně umístí jinde než by měla být – tedy postupně za sebou, jak je označují kliknutím.

    • Markét napsal:

      Hmm, tak to netuším, co s tím. Vypadá to, že je chybka buďto v samotném kódu Memrise (mně se nic podobného při studiu ale neděje) nebo někde u vás. Zkoušel jste aktualizovat Flash Player? Nebo další možnost – zkuste si Memrise otevřít v jiném internetovém prohlížeči nebo si stáhnout do mobilu či tabletu aplikaci. Já se učím na mobilní aplikaci a je to bez problémů.
      Markét

  11. Jan napsal:

    Ahoj.
    Takže chyba byla v prohlížeči (Opera) musím to jet na Chrome.
    Možná to někomu pomůže do budoucna.

    • Markét napsal:

      Jsem ráda, že se problém vyřešil nebo aspoň obešel a vše funguje, jak má. 🙂 Také děkuji za zkušenost, snad příště budu schopná poradit lépe. Přeji hodně úspěchů nejen na Memrise. 🙂 Markét

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.